dilluns, 3 de juny de 2013

Lasanya lleugera sense beixamel. Com fer més lleuger un plat de pasta.

En el primer cap de setmana veritablement de primavera, és a dir amb solet i bon temps, volia preparar una lasanya però sense renunciar a la dieta baixa en calories que estic seguint durant les darreres setmanes, així que una mica d’imaginació, substitució d’uns ingredients més calòrics per altres  més lleugers... i ja hem pogut menjar lasanya, una lasanya diferent, però que estava ben bona.
Lasanya lleugera sense beixamel

Ingredients:
½ quilo de carn picada
100 grams de pernil picadet ben petit
Salsa de tomàquet
200 grams de formatge fresc batut
Un paquet de plaques de pasta per lasanya
Formatge ratllat
3 grills d’all
Vi blanc
Orenga
Preparació:
Prepareu la salsa de tomàquet, primer daureu els alls picats.
Quan els alls agafin una mica de color, afegiu la carn, el pernil i el vi i deixeu-lo que es cogui durant uns minuts.
Afegiu el tomàquet i l’orenga i deixeu coure lentament.
Afegiu una mica de sal i una mica de sucre per rectificar l’acidesa del tomàquet, si és necessari.
Bulliu les plaques de pasta, segons les instruccions del fabricant.
Quan la pasta estigui cuita, deixeu-la refredar i escorregueu-la.
A continuació, munteu la lasanya en una safata.
Per muntar la lasanya, col·loqueu una capa de pasta sobre de la safata que haurem pintat amb oli.
Alterneu les capes de pasta amb les capes de salsa de tomàquet i el formatge fresc.
Una vegada que haureu muntat la darrera capa de pasta, poseu una capa de formatge ratllat.
Escalfeu el forn a 180 graus.
Introduïu la safata amb lasanya al forn i deixeu-la coure uns 20 minuts.
La lasanya quedarà daurada i cruixent i estarà llesta per menjar.

Com fer més lleuger un plat de pasta
Fins i tot quan estem fent dieta per perdre pes, és convenient menjar pasta, sempre que sigui en quantitats moderades i sense afegir massa calories ni greixos a les salses que acompanyen la pasta. Haurem de pensar, doncs, en alleugerir les salses per convertir-les en menys calòriques i més saludables però igualment saboroses.
Per començar, parlem de la salsa de tomàquet: si en comptes de comprar-la feta, la preparem de manera casolana, amb tomàquets frescos, tindrà menys calories, menys sodi i no tindrà ni colorants ni conservants, per tant, serà molt més saludable. A més, si li afegim herbes aromàtiques, encara serà més gustosa i saludable, ja que les herbes aromàtiques són riques en antioxidants, vitamines i minerals.
Quant a la salsa bolonyesa, cal fer especial atenció en utilitzar parts magres de carn, per tal de no afegir massa greix al nostre plat de pasta.
El pesto és una salsa preparada amb oli, all, alfàbrega i pinyons. En aquest cas, caldrà fer atenció a la quantitat d’oli i sobre tot, al pinyons, que és l’ingredient més calòric d’aquesta salsa i, o bé limitar molt la quantitat, o bé substituir-los per altres fruits secs menys calòrics com nous o castanyes.
La salsa beixamel, una salsa clàssica que s’elabora  amb ingredients molt calòrics com la mantega, la farina i la llet, es pot fer substituint aquests ingredients per altres menys calòrics (com jo he fet en aquesta recepta) com per exemple el iogurt, el formatge fresc o la llet desnatada.
Amb una mica d’imaginació podrem aconseguir gaudir d’un bon plat de pasta però amb menys calories.




3 comentaris:

  1. Sí senyora, fent la baixamel més lleugera aconseguim baixar les calories. Perquè ens agrada tan la pasta?
    Feliç setmana,
    Nani
    (T'he enviat correu intern)

    ResponElimina
  2. Molt bona recepta Conxita! La veritat és que quan es fa dieta aquest tipus de receptes són les que més ganes tens de menjar i així, ben sana, has demostrat com la pasta no ha de ser un plat calòric! Fa una pinta boníssima!!

    Molts petons!

    ResponElimina
  3. M'encanta la beixamel! i sempre vénen bé consells per fer-la menys calòrica ;-)

    ResponElimina