diumenge, 10 de novembre de 2013

Vedella amb castanyes. La castanya

Un dels aliments més tardorencs és la castanya i també el producte estrella de la festa de la castanya de Viladrau que va tenir lloc fa un parell de setmanes i on vam poder comprar unes bones castanyes i on també vam poder gaudir molt.
La fira  ens va agradar molt perquè que uneix gastronomia, oci i espectacle en el marc d’un paisatge únic com és el Parc Natural del Montseny i Viladrau. Una fira on vam poder aprendre algunes coses més sobre la castanya, aquest producte a vegades tan poc conegut i infravalorat, ja que les possibilitats gastronòmiques de les castanyes van molt més enllà de la típica castanya torrada.
Vedella amb castanyes

Ingredients:  (per a 2 persones)
3 talls de vedella per persona
1 tomàquet
1 ceba
2 pastanagues
Vi ranci o brandy
Una branqueta de farigola
Sal
Oli d’oliva verge extra.
Preparació:
Saleu els talls de vedella, enfarineu-los i enrossiu-los amb una mica d’oli.
Prepareu un sofregit amb la ceba tallada, la pastanaga tallada a rodanxes, el tomàquet i la farigola.
Afegiu els talls de vedella al sofregit quan aquest ja hagi agafat una mica de color.
Afegiu també un bon raig de vi ranci o de brandy i mig got d’aigua.
Afegiu les castanyes cuites i pelades (les podeu fer al forn o torrades).
Deixeu coure amb la cassola tapada a foc baix durant aproximadament ½ hora (també ho podeu posar a l’olla a pressió i amb 10 minuts n’hi haurà prou).
Serviu.
El resultat serà encara millor si feu aquest guisat el dia abans de menjar-lo. La carn quedarà més tendra i melosa.
La castanya
La castanya és el fruit sec més baix en greixos ( un 2% , mentre que l’ametlla conté el 54%). D’altra banda, té una gran quantitat de fibra i és baixa en sodi. Aporta també ferro, calci, potassi i vitamines B,C i E. Per tant, podem dir que és un aliment molt nutritiu i molt  saludable.

Per les seves característiques és especialment recomanable per a:
Les persones que han de fer una dieta baixa en sal, ja sigui per problemes cardiovasculars o per hipertensió.
Les persones  que tenen problemes hepàtics i /o digestius ja que les castanyes tenen vitamines i proporcionen energia però contenen quantitats molt petites de greixos.
Les persones que necessitin obtenir energia perquè realitzen un gran esforç físic, ja que són riques en hidrats de carboni complexes
Les persones que fan dieta, ja que com hem dit abans, és un fruit sec poc calòric i molt saciant
I per tothom en general que vulgui gaudir d’un producte tan nostre , tan saludable i tan bo com són les castanyes.



:

2 comentaris:

  1. Quins paisatges més bonics per celebrar la tardor i les castanyes!
    Aquesta recepta la farem ben aviat abans que s'acabin les castanyes perque és exactament el que ve de gust aquests dies!!!
    Petons,
    palmira

    ResponElimina
  2. Quina recepta més de temporada. Acostumem a menjar les castanyes soles com a postres però realment hi ha moltes receptes on les podríem incloure.

    ResponElimina