dimecres, 27 de novembre de 2013

Estofat de verdura. Avantatges de l’olla a pressió

A casa, els agrada molt  la carn estofada i és un plat que faig tot sovint, però moltes vegades em fan el comentari de que encara queden més bones les patates i les  verdures que la pròpia carn. És per això que en aquesta ocasió vaig decidir fer un estofat de patata, ceba, pastanaga i pèsols i d’aquesta manera cuinar un plat de verdura però que fos diferent, que no fos la verdura bullida de cada dia i aquí tenim el resultat, una verdura tendra i gustosa.

Estofat de verdura



Ingredients (per a dues persones)
2 pastanagues
2 cebes
2 patates
Un grapat de pèsols congelats
Un got de vi blanc
El suc de ½ llimona
Una fulla de llorer
Una branqueta de farigola
Pebre negre
Oli d’oliva verge extra
Sal

Preparació :
Peleu i talleu a trossos les pastanagues, les patates i les cebes
Saltegeu les verdures (patates, pastanagues, cebes i pèsols) en una olla a pressió (sense tancar-la) amb una mica d’oli a foc baix
Quan estigui ja una mica saltejada, afegiu a l’olla el suc de llimona, el got de vi, la fulla de llorer, la branqueta de farigola, la sal i una mica de pebre. Si voleu que la verdura quedi més caldosa, afegiu també un got d’aigua o mig got més de vi i mig got més d’aigua.
Tapeu l’olla i poseu a coure.
Quan el vapor comenci a sortir, deixeu coure durant uns 10 minuts.
Serviu la verdura amanida amb un rajolí d’oli.

Avantatges de l’olla a pressió
Cuinar amb una olla a pressió és una manera ràpida i fàcil de preparar els plats i com que es cuina gairebé sense aigua i els aliments es fan en el seu propi suc, conserven millor els seus nutrients i queden més saborosos.
Un dels principals avantatges de l’olla a pressió és l’estalvi d’energia, que pot arribar a ser d’un 70% respecte al consum energètic amb una olla tradicional. Perquè l’estalvi sigui encara més gran, quan l’olla comenci a deixar anar vapor, caldrà baixar la potencia del foc i quan faltin uns minuts per acabar la cocció s’haurà de traure l’olla del foc i deixar-la tancada fins que baixi la pressió i així acabar la cocció amb la calor residual.
L’estalvi de temps és un altre avantatge, sobretot per a les persones que disposem de poc temps, ja que ens permet fer una gran variació de plats ( estofats, guisats, brous...) en molt poc temps.
Si parlem des del punt de vista nutricional,  podem dir que els plats cuinats en olla a pressió mantenen millor les propietats nutritives ja que els temps de cocció són molt més curts.
D’altra banda, els plats que elaborem amb l’olla a pressió són més baixos en greixos, ja que per fer un estofat o un guisat en aquest tipus d’olla, haurem d’afegir molt menys oli que en una olla convencional.
Com que utilitzem poca aigua en una olla a pressió, els aliments conserven millor el gust i l’aroma, per tant, ens quedaran més gustosos.
Un aspecte més que encara que sigui una mica secundari, no deixa de ser important és que la tapa s’ajusta perfectament a l’olla i tanca hermèticament de manera que evitarem  les esquitxades i els vessaments, amb la qual cosa tindrem uns fogons més nets i la neteja després de cuinar serà més ràpida i més fàcil.



4 comentaris:

  1. Doncs si que fa bona pinta, a mi també m'agrada méscom queden les verdures que la carn en segons quins estofats... un bon plat. Petons!

    ResponElimina
  2. Conxita,
    Li traiem poc rendiment a l'olla de pressió. Feta així ve a quedar com si fós feta a vapor.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  3. L'olla de pressió és la meva millor amiga!!! M'encanta cuinar però els dies que no tens temps pots preparar delícies com aquestes en menys de 20 minuts i tots contents a casa, oi?
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  4. queda molt bona la verdura feta així... i el gotet de vi li dona un puntet diferent.
    PTNTS
    DOLÇA

    ResponElimina