dimarts, 21 d’octubre de 2014

Calamarsets i llagostins amb sofregit de tomàquet i ceba tendra natural. El pebre negre

Un plat amb un toc picant, o potser una mica més picant, això ja dependrà dels gustos, perquè malgrat la mala fama de les especies picants, consumides amb moderació no es pot dir que siguin perjudicials per a la nostra salut ni per a l’estomac.

Calamarsets i llagostins amb sofregit de tomàquet i ceba tendra natural



Ingredients: (per a quatre persones)
2 o 3 llagostins per persona
300 grams de calamarsets nets
2 tomàquets madurs
2 grills d’all
Una branca de julivert picat
Una ceba tendra
 2 cullerades de vinagre balsàmic
Oli d’oliva verge extra
Pebre negre
Pebre vermell picant
Sal

Preparació:
En una paella ben calenta amb una mica d’oli saltegeu els calamarsets.
Reserveu-los.
A la mateixa paella afegiu una mica d’oli i saltegeu els llagostins
Reserveu-los
A la mateixa paella afegiu una mica més d’oli ,si és necessari, i saltegeu els tomàquets tallats a daus i l’all picat durant 3 o 4 minuts
Poseu el tomàquet i l’all saltejats en un bol
Afegiu al bol la ceba tendra picada, una mica de sal, una mica de pebre negre, una mica de pebre vermell picant, dues culleradetes de vinagre balsàmic, un bon raig d’oli d’ oliva verge extra i una branca de julivert picat
Poseu en els plats els calamarsets i els llagostins i aboqueu per sobre el contingut de la barreja que hem preparat al bol, és a dir, el tomàquet i l’all sofregit amb la ceba picada, la sal, el pebre negre i vermell, el vinagre, l’oli i el julivert.

El pebre negre
Aquest plat de calamarsets i llagostins és un plat una mica picant degut a que dos dels ingredients són el pebre negre i el pebre vermell picant.
Com deia abans, les especies picants malgrat la seva mala fama, tenen beneficis importants, en primer lloc serveixen per substituir altres condiments menys saludables com per exemple la sal o les salses amb alt contingut en greixos i calories. Els plats amb verdures tan necessaris en una alimentació saludable, a certes persones els costa de consumir-los, però amb una mica d’espècies poden resultar més agradables i apetitoses.
 Si parlem en concret del pebre negre podem dir que és una de les especies més consumides i més populars a casa nostra.
Consumida amb moderació, no només no perjudica l’estomac, sinó que a més augmenta les secrecions de l’estomac i afavoreix la digestió i també ajudar a prevenir els gasos intestinals.
A nivell de la pell la piperina element present al pebre estimula la producció de pigments, la qual cosa és interessant per ajudar a combatre una malaltia com el vitiligo que provoca la despigmentació en algunes parts del cos.
El pebre negre ajuda també a alleujar els símptomes de la sinusitis i de les congestions nasals i com que té propietats antibacterianes és bona per ajudar a combatre les infeccions i les picades d’insectes.
El pebre té també propietats antioxidants que prevenen i reparen els danys causats pels radicals lliures.
Degut a les seves propietats, a la seva fàcil conservació i al seu sabor intens i picant que fa més gustosos els aliments és interessant tenir-la sempre a ma a la nostra cuina.


.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada