dilluns, 15 d’abril de 2013

Amanida d'arròs i pop. Les vinagretes


Aquest cap de setmana sí que hem tingut un temps primaveral gairebé estiuenc. Hem anat a passejar per Lloret i la platja plena de gent. Aviat serà el moment de posar-me el maleit banyador que sembla haver-se encongit des de l’any passat.
És moment de posar-se les piles i perdre aquells quilets que he anat guanyant durant l’hivern encara no se com i per començar he preparat aquesta ràpida amanida d’arròs i pop. Les amanides són unes bones aliades quan es tracta de reduir calories de la dieta, però hem de tenir una especial atenció en com amanim aquestes amanides.
Amanida d’arròs i pop

Ingredients: ( 2 persones)
-            - 2 tasses de cafè d’arròs llarg (la mida és d’arròs cru)
-             -  ½ pop mitjà
-             -  3 tomàquets madurs
-             - 1 pebrot verd
-            -  2 cebes tendres
-             -Oli
-             - Vinagre
-             - Pebre vermell
-            -  Julivert
-             - Un grill d’all
-            -  Sal
Preparació:
-Coeu el pop segons vaig explicar a la recepta Pop a la gallega. Per fer aquesta recepta de fet vaig utilitzar una mica de pop que em va sobrar d’un dia que vaig fer pop a la gallega i que vaig congelar ja cuit)
-Bulliu l’arròs
-Talleu ben petit els tomàquets, les cebes i el pebrot i guardeu les tres verdures per separat.
-Munteu el plat amb l’ajut d’un aro d’emplatar i poseu l’arròs, després una capa de ceba, després una capa de tomàquet, després una capa de pebrot i finalment el pop
-Amaniu amb un oli de pebre vermell que preparareu amb oli d’oliva, vinagre, pebre vermell, un grill d’all picat i una mica de julivert i una mica de sal, si pot ser flor de sal.
Les vinagretes.
L’ amanida és un plat molt saludable i una bona manera d’incloure verdures, hortalisses i tot tipus d’aliments a la nostra dieta de manera fàcil i variada.
Així com els ingredients de les amanides acostumen a ser variats, també podem variar les vinagretes i salses que utilitzem per amanir-les i no hem de limitar-nos a la combinació infal·lible d’’oli, vinagre i sal.
Algunes opcions a l’oli, vinagre i sal, que no afegiran massa calories a l’amanida i proporcionaran gustos i aromes diferents podrien ser:
-     -Cogombrets, pastanaga i coliflor en vinagre tallats petits, oli d’oliva, unes gotes de vinagre o del mateix suc de les verdures en vinagre i orenga.
-      - Mostassa, mel (poca ), sal, oli d’oliva i llimona.
-       -Julivert, llimona, oli, dos grills d’all picats i sal.
-      - Iogurt (desnatat i cremós), sal, pebre negre, orenga i una cullaradeta de salsa de soja.
-      - Gingebre ratllat molt fi, ratlladura de llimona, suc de llimona, all picat molt fi, sal i oli.
Només caldrà barrejar bé tots els ingredients i ja tindrem un nou amaniment per tal de que l’amanida sigui variada, diferent  i puguem gaudir de tots els seus beneficis sense pensar que sempre mengem el mateix.
....i ara que ja tenim bon temps......bona amanida.





5 comentaris:

  1. Quina foto més perfecta es nota que el fotògraf és tot un perfeccionista. Una molt bona recepta especialment ara a l'estiu

    ResponElimina
  2. Una presentació fantàstica i un resultat vistós, boníssim, saludable... vaja que ho té tot! M'ha agradat molt, ja me l'anoto... ;)

    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Gràcies per pensar que aviat ens posarem el banyador...
    Nani

    ResponElimina
  4. Hola Conxita, he descobert el teu blog fa poc, espero que t'agradi el que t'he deixat al meu blog.
    Petonets.
    Núria
    http://tastetsdebruixa.wordpress.com/2013/04/26/premio-liebster-awards/

    ResponElimina
  5. Amb aquesta bona amanira podem arribar tranquilament a l'estiu! però s'ha de tenir molt en conte quin tipus d'activitat tens i sempre que es pugui menjar bé, saludable i bo. Les vinagretes estan molt bé, només falta la que sempre recomanem, una amb una mica de melmelada!! No, no pensis que engreixa o que porta sucre, com diu la Mireia, la meva sòcia, engreixa més una hora davant la tele que una cullerada de melmelada....

    ResponElimina