divendres, 1 de març de 2013

Arròs amb fruita seca. La fruita seca.


Si hagués de dir quin és l’aliment o el tipus d’aliment que més m’agrada, no dubtaria ni un moment: la fruita seca ( ametlles, avellanes, festucs, nous...). És la meva debilitat des del punt de vista gastronòmic i com que a més d’estar molt bona també és molt bona per a la nostra salut, sempre procuro utilitzar-la en tot tipus de plats i avui ha tocat combinar-la amb arròs i el resultat ha estat ESPECTACULAR.

Arròs amb fruita seca

Ingredients: (per a 2 persones)
-       2 tasses d’arròs llarg
-       150 grams de gambes pelades
-       1 grapat d’ametlles
-       1 grapat de pinyons
-       Unes nous
-       Una ceba
-       Una pastanaga
-       Un grill d’all
-       Una mica de julivert
-       Oli d’oliva
-       Sal
-       Pebre negre

Preparació:
Coeu l’arròs segons les instruccions que hi hagi en el paquet d’arròs.
Escorreu-lo i reserveu-lo.
Peleu la ceba, el grill d’all i la pastanaga i talleu-los en daus.
Renteu el julivert i talleu-lo.
En una paella fonda o wok escalfeu l’oli i fregiu a foc baix la ceba, l’all i la pastanaga.
Afegiu les gambes.
Afegiu la fruita seca i continueu la cocció durant 5 minuts amb molt de compte i remenant bé tot amb una cullera de fusta.
Afegiu l’arròs i sofregiu durant uns minuts remenant bé perquè es barregin tots els ingredients.
Afegiu el julivert picat, una mica de sal i una mica de pebre i remeneu una mica més
Serviu l’arròs en els plats amb l’ajut d’un anella d’emplatar i decoreu el timbal amb unes nous o una mica de julivert picat.

La fruita seca
És tan nutritiva i proporciona tants beneficis a l’organisme que val la pena incloure-la a la nostra dieta. Té molta fibra, greixos no saturats, àcid fòlic, proteïnes, vitamines i minerals.
La gran majoria de la fuita seca té efectes anticolesterol i preventius contra les malalties relacionades amb el cor, ja que d’una banda, els greixos insaturats de la fruita seca protegeixen el nostre cor i d’altra banda, aquests greixos tenen un efecte saciant que fa que reduïm o fins i tot evitem el consum d’altres aliments saciants rics en greixos saturats o sucres que són molt negatius per a la salut cardiovascular.
A més la fruita seca és baixa en continguts de sucre i en canvi és rica en antioxidants, molt útils en la prevenció del càncer.
L’únic problema que podem tenir al consumir fruita seca és que té moltes calories, és per això, que no convé menjar grans quantitats. Entre 25 i 30 grams diaris o el que és el mateix un grapadet, seria una ració correcta, que ens permetria beneficiar-nos de les seves qualitats, sense ingerir massa calories.



4 comentaris:

  1. Aquest arrós ha d'estar boníssim! Encara no hi he posat mai fruits secs, però després de veure aquest resultat em sembla que no tardaré a provar-ho! ;)

    Una abraçada i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Si dius que ha quedat espectacular s'haurà de provar ehh. A casa no acostumem a consumir massa fruita seca però pel que comentes és un aperitiu molt més sa que no altres coses com les patates fregides...

    ResponElimina
  3. Oh, Conxita coincideixo amb tu: m'encanta la fruita seca i molt. Avui he posat un cuscús amb xai que ben segur també t'agradaria.
    Una feliç setmana,
    Nani

    ResponElimina
  4. Quina bona pinta!!! m'agrada la combinació
    .http://bonissim.blogspot.com.es/
    Chus

    ResponElimina