dijous, 15 de març de 2012

Amanida de llenties, bacallà fumat, ou dur i avellanes. Com aprofitar els beneficis de les llenties.


De tots és conegut el gran valor nutritiu dels llegums en general i en especial de les llenties. Encara que només sigui com a recordatori, direm que les llenties son aliments saludables perquè  tenen pocs greixos,  són riques en  hidrats de carboni i per això proporcionen sensació de sacietat,  són riques en minerals, principalment ferro i potassi i cinc, contenen vitamines del grup B, que influeixen directament en el bon funcionament del sistema nerviós, contenen folat, que el cos transforma en àcid fòlic, i finalment podem dir, que el seu consum ajuda a controlar i fins i tot disminuir, els nivells de colesterol.
Però per aprofitar encara més els beneficis de les llenties, caldrà tenir en compte aquests punts:
1.   Les llenties, que semblen més aviat aliments d’hivern, són adequades per tot l’any, ja poden ser també, la base de refrescants amanides o de cremes i purés.
2.    Un consum adequat de llegums, en general, a la nostra dieta seria entre 1 i 2 cops per setmana.
3.    És molt beneficiós consumir-les amb aliments rics en vitamina C ( suc de llimona, kiwis...), ja que aquesta combinació afavoreix l’absorció del ferro de les llenties
4.    Si s’acompanyen les llenties de cereals, en especial d’arròs, s’obtenen proteïnes d’alt valor biològic.
5.    Convé cuinar les llenties amb verdures, i no amb aliments greixosos, perquè siguin més fàcils de digerir i més saludables.
6.    Cal menjar les llenties a poc a poc i mastegar-les bé perquè siguin més fàcil de digerir.

Amanida de llenties amb bacallà fumat, ou dur i avellanes.


Ingredients (per 2 persones):

500 grams de llenties cuites
80 grams de bacallà fumat
2 ous durs
Un grapat d’avellanes
Oli d’oliva verge extra
Suc de llimona
2 fulles de julivert

Preparació:
Munteu  el plat amb l’ajut d’un aro d’emplatar.
Poseu una capa de llenties cuites. Pressioneu amb força perquè quan traiem l’aro no es desmunti el plat.
Talleu ben petit  el bacallà i l’ou.
Partiu cada avellana per la meitat.
Poseu per sobre de les llenties una mica de bacallà picat, una mica d’ou tallat i unes avellanes i finalment una mica de julivert per donar-li un punt de color.
Amb molt de compte, traieu l’aro d’emplatar.
Amaniu amb un raig d’oli i una mica de suc de llimona.
Amb aquesta recepta participo a la Recepta del 15 del mes de març dedicada a les llenties . He triat aquesta recepta (a casa meva és una recepta molt habitual), perquè justament amb amanida és com més ens agraden les llenties a casa i ara que ja, aviat començarà a fer caloreta, serà en amanida de la manera que més ens vindran de gust. 

3 comentaris:

  1. No he pensat mai que el bacallà i les llenties poguessin lligar. Es veu una combinació fantàstica.
    Nani

    ResponElimina
  2. El bacallà i les llenties queden de luxe, eh? Hem coincidit! jejejeje Una amanideta genial!
    PEr cert, l'erro al nostre bloc persisteix, alguns blocs podeu comentar i d'altres no... :( Merci pel mail!
    Moltes gràcies per participar
    Petons
    Sandra (Els fogons de la Bordeta)

    ResponElimina
  3. Per mi també era una combinació totalment desconeguda, però un cop ho proves veus que lliga perfectament. S'haurà de provar amb altres fumats i llegums.

    ResponElimina