divendres, 29 de juliol del 2011

Pollastre amb préssec i melmelada de síndria.





El repte pel mes de juliol que ens proposaven al blog Film and Food estava inspirat a la pel·lícula Bon Appétit on el protagonista obria la nevera de casa de la seva companya de feina i amb les poques coses que hi havia, improvisava un sopar, cal aclarir que el protagonista era un cuiner.

L’Alba, la meva filla i jo vam acceptar el repte i la primera cosa que vam fer va ser veure la pel·lícula. Personalment, em va agradar molt la vaig trobar tendra, humana i molt molt real i el que més em va agradar va ser el final que com la vida, potser no és el final que esperàvem però no sempre les coses s’acaben com voldríem.
A partir, d’aquest moment, Alba va prendre la iniciativa i jo he estat només “el pinche”. La veritat és que ens ho hem passat molt bé i ha estat una bona excusa per passar una estona de les nostres vacances juntes i xerrar una mica.
A continuació us presento la seva proposta (amb el seu permís)

Pollastre amb préssec i melmelada de síndria
 
Ingredients:
-1 pit de pollastre
- mitja síndria
- 1 préssec
- sucre
- oli
- sal 
- pebre

- Primer de tot trèieu les pepites a la síndria i la talleu-la en daus.
- Introduïu els daus al recipient de la batedora i tritureu fins que quedi una pasta força líquida.  
- Aboqueu el contingut en una olla amb una mica de sucre (la quantitat dependrà del grau de dolçor que us agradi, però penseu que la síndria ja és dolça)  on el deixareu coure a foc baix durant una hora i mitja fins que la síndria evapori la seva aigua i quedi una textura de melmelada.
- Filetegeu els pits de pollastres per tal de que quedin  finets.
-Salpebreu els talls de pollastre i  feu-los a la paella.
- Per últim, peleu i talleu en làmines un préssec.
- Un cop tenim les làmines del préssec tallades les passem per la paella amb una espurna de sucre.
- Munteu el plat segons el vostre gust.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada