diumenge, 10 d’abril de 2016

Saltejat de pollastre amb pebrots i ceba. Les llavors

Ja ha passat més d’un mes de l’últim post. La raó? Res en especial, que he tingut molta feina i poc temps per dedicar a les coses que m’agraden. S’haurà de posar remei perquè la vida és massa curta per no fer les coses que ens agraden. Aviat hi haurà un gran canvi en la meva vida que em permetrà tenir més temps per fer allò que m’agrada i mentrestant, una recepta ràpida de fer per gent atrafegada com jo.

Saltejat de pollastre amb pebrots i cebes


Ingredients:
-3 pits de pollastre tallats a tires
-pebrots de colors
-una ceba tendra
-salsa de soja
-llavors de sèsam
-sal, oli i pebre negre

Preparació:
Talleu els pebrots i la ceba en juliana
Salpebreu les tires de pollastre
Saltegeu el pollastre amb una mica d’oli en un wok o paella fonda
Quan ja estigui fregit, reserveu
En el mateix wok saltegeu la ceba i els pebrots
Quan les verdures ja estiguin cuites, afegiu el pollastre i la salsa de soja
Deixeu coure tot durant uns 2 o 3 minuts
Serviu i tireu per sobre unes quants llavors de sèsam

Les llavors
Des de fa uns anys que hi ha un interès més i més gran per les llavors. S’utilitzen en pans i galetes però també en amanides, entrepans…i també per condimentar i acompanyar els plats, com aquest saltejat.
Les llavors tenen molts beneficis per a l’organisme: vitamines, minerals i omega 3 i 6. Serveixen també per augmentar el colesterol anomenat bo (HDL) I així disminuir el colesterol dolent(LDL).
Un altre benefici és la quantitat de fibres que contenen, la qual cosa fa que millori el transit intestinal.
Un altre aspecte interessant és que ajuden a perdre pes perquè com que triguen a digerir-se, produeixen un efecte saciant.
Entre les llavors més conegudes cal destacar les llavors de xia, de lli, de gira-sol, de quinoa i de sèsam.
Pel que fa a les llavors de sèsam podem dir que aquestes ja s’utilitzaven a l’Antiguitat.
Els principals nutrients de les llavors de sèsam són el calci, el ferro, el zinc i la vitamina E.
El consum de llavors de sèsam ajuda a millorar el colesterol HDL o colesterol bo.
S’utilitzen sobretot per condimentar els plats i també en els pans, rebosteria, amanides o amb el iogurt.
Les llavors de sèsam, i totes les llavors en general, s’han de guardar en lloc fresc i sec.                                             

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada