divendres, 4 de juliol de 2014

Carpaccio de carbassó i pastanaga

Jo no havia menjat mai carbassó cru fins que un dia en un restaurant a França vaig menjar-ne en una amanida. Em va agradar molt i ara puc dir que fins i tot l’utilitzo més en cru que cuit. El gust del carbassó cru recorda una mica al del cogombre, però el trobo més suau. Si es vol menjar carbassó cru s’ha de procurar, però, utilitzar peces no gaire grosses i no utilitzar la part central del carbassó que és on hi ha la grana i aquesta part que descartem, la podem utilitzar per fer una crema o una truita.
Per fer aquesta recepta del carpaccio de verdures que per cert,  és tan senzilla que no cal gairebé ni explicació, he utilitzat dos ingredients del nostre hort: la menta i la llimona.

Carpaccio de carbassó i pastanaga



Ingredients:
2 carbassons petits
2 pastanagues
1 branca de fulles de menta
El suc de ½ llimona
Sal maldon, pebre i oli d’oliva verge extra
Pipes de gira-sol pelades

Preparació:
Renteu bé els carbassons.
Peleu les pastanagues.
Amb el pelador de verdures talleu unes làmines ben fines del carbassó i de la pastanaga. Del carbassó descarteu la part del mig, és a dir, la part on hi ha la grana.
Afegiu les fulles de menta tallades a trossets petits.
Afegiu les pipes de gira-sol.
Amaniu amb el suc de llimona, un bon raig d’oli d’oliva, el pebre i la sal maldon.

El carbassó
 Una de les principals característiques del carbassó és que no té pràcticament calories ( només 15 grams de calories en 100 grams de carbassó) i per contra té una gran quantitat de minerals i oligoelements. Té també una gran quantitat de vitamines, entre elles la vitamina C, per la qual cosa el carbassó té propietats antioxidants. Té també una gran quantitat també de fibra i és diürètic, per la qual cosa, és molt beneficiós en els casos d’hipertensió, de problemes de càlculs renals o retenció de líquids entre molts altres.
Però per poder obtenir tots els seus nutrients el carbassó ha de ser cuit al vapor o encara millor, consumir-lo cru. També cal tenir en compte que s’ha de menjar el més fresc possible, és a dir no l’hem de guardar molt de temps a la nevera, sinó consumir-lo ràpidament, ja que com més temps passi des del moment de la collita, més nutrients es perdran. I en qualsevol cas, tant si el consumim cuit com cru, cal recordar que no s’ha de pelar, perquè és justament a la pell on es concentren en major proporció els nutrients.
El carbassó és una bona opció per als nens o els “ no tan nens” als qui no els agrada massa la verdura, degut al seu gust molt suau i a la seva versatilitat, ja que el podem incloure tant en amanides, cremes, truites...o simplement amb patata.
Actualment, es poden trobar carbassons al mercat tot l’any, però ara, a l’estiu és el temps dels carbassons, així és que podem aprofitar i menjar-ne ara, perquè consumir fruita i verdura de temporada és molt més saludable i sostenible.

3 comentaris:

  1. Té molt bona pinta!! Jo l'altre dia també vaig fer un carpaccio de carbassó i em va agradar moltíssim!! No l'havia provat mai... I per això m'apunto aquest teu per provar variants amb el carbassó perquè m'encanta!!!

    ResponElimina
  2. Doncs ara que ve l'estiu, fa venir gana!

    ResponElimina