diumenge, 20 de febrer de 2011

Amanida de llenties saludable.Menjar de tot una mica

Fa  una mica més de 4 mesos vaig començar una dieta per aprimar-me. En els darrers temps i per una sèrie de circumstàncies, havia engreixat 12 quilos i tenia la necessitat urgent  de perdre’ls tant per un tema de salut, com per estètica i sabia que com més trigués a recuperar el meu pes, més em costaria fer-ho. Una mica per casualitat,  vaig conèixer l’empresa Menja sa i vaig contactar amb la que més tard seria la “meva” dietista: la Rosa Maria.
Cada setmana, la Rosa Maria prepara per mi un menú variat, bo i saludable que jo vaig seguint tant bé com puc. El resultat ha estat que fins el dia d’avui he perdut 9 quilos i mig.
 El millor de tot és que  el que haig de fer, “només”, és menjar de forma saludable i natural. És a dir, res de pastilles, ni pegats, ni combinacions d’aliments estranys, ni tan sols haig de pesar les quantitats, no hi ha aliments prohibits… I a més, els dinars del dissabte i del diumenge són lliures.
Tot fent aquesta dieta, estic aprenent moltes coses, la principal: menjar de manera saludable, així és que el dia que acabi la dieta, crec que no canviaré gaire la meva manera de menjar perquè no passo gana, tot el que menjo és boníssim, hi ha una gran varietat d’aliments que em permeten investigar i buscar noves receptes i a més sé que el que menjo és bo per la meva salut i la de la meva família.
Pensant, he arribat a la conclusió que aquest espai, que fa poc que vaig inaugurar, seria un bon lloc per compartir tot el que sé i el que aniré aprenent sobre cuina saludable i a més,  d’aquesta manera, no m’oblidaré mai de posar en pràctica aquesta cuina saludable.
Quan es vol menjar correctament, la primera cosa que cal tenir en compte és la varietat. No és bo menjar molta quantitat de cap aliment, en canvi es pot menjar una mica de tot sense abusar de res.
Per exemple un bistec de vedella, de tant en tant, pot ser bo, però menjar cada dia bistec de vedella no és gaire saludable perquè menjant cada dia carn vermella ingerirem molts greixos saturats, la qual cosa,  no serà gens bo pel nostre cor ni per les nostres arteries.
Abans com a font de proteïnes, jo sempre menjava carn, peix, llet i ous(no molts), en canvi un aliment que jo tenia pràcticament oblidat de la meva dieta, eren els llegums (un altre dia ja parlarem dels seus beneficis, que són molts) ara en menjo dos dies per setmana, m’agraden moltíssim, no m’engreixen i em proporcionen entre altres molts nutrients, proteïnes.
A més la possibilitat de fer nous plats, ràpids i saborosos  a base de llenties, mongetes, cigrons, faves o pèsols ,és immensa.
Avui us presento una amanida de llenties super ràpida i fàcil.
 
Ingredients ( 4 persones)
750  g de llenties cuites
1     tomàquet gran
 1 bossa de 50 grams de ruca
 Unes tàperes
Un brick de daus de tonyina o una llauna de tonyina
Una vinagreta feta amb oli d’oliva verge extra, vinagre de Mòdena, sal i pebre negre

Preparació:
1.    Disposeu les llenties cuites (de pot o bé comprades en una botiga de llegum cuita) en un bol , afegiu el tomàquet tallat, la ruca i les tàperes .
2.    Prepareu la vinagreta amb el vinagre, el pebre, la sal (poca) i l’oli.
3.     Deixeu-la reposar una estona per a que es barregin bé els sabors, i amaniu
4.    Col·loqueu per sobre els daus de tonyina o bé la tonyina.

Jo no jo he fet en aquesta ocasió, però també es pot afegir alvocat tallat a làmines.
Es pot acompanyar aquest plat de llegums d’una amanida verda o d’una crema de verdures i com a postres una peça de fruita i tot plegat constituirà un dinar equilibrat i sà.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada