dilluns, 21 de setembre de 2015

Mos de mozzarella i anxoves. La mozzarella

Fem un mos ha estat el blog triat aquest mes per la Mercè de Destapant cassoles dins del repte del Blog al plat. Com no podria ser d’una altra manera he triat un mos, en concret el mos de mozzarella i anxoves.

Mos de mozzarella i anxoves


Ingredients:
Una llauna de filets d’anxoves  en oli d’oliva
Un pot de boletes de mozzarella
Ruca i canonges
Tomàquets xerries
Olives negres
Oli d’oliva verge extra
Vinagre de Mòdena
Sal

Preparació:
Traieu les anxoves de la llauna i poseu-les a escórrer
Poseu les boletes sobre el paper de cuina per treure-li una mica l’aigua.
Enrotlleu cada boleta amb una anxova
Netegeu la ruca i els canonges
En un plat poseu la ruca i els canonges nets, els tomàquets tallats per la meitat, les olives negres i finalment les boles de mozzarella amb anxoves.
Amaniu amb una mica de vinagre, sal i un bon raig d’oli d’oliva verge extra

La mozzarella
La mozzarella és una varietat de formatge d’origen italià,  molt coneguda. Cada vegada és més utilitzada a la cuina tot i que el principal dels seus ingredients és un desconegut per a la majoria de nosaltres: la llet sencera de búfala.
Però existeixen també altres tipus de mozzarella i que s’ elaboren amb llet de vaca o d’ovella, però que resulten més econòmiques. Sigui de búfala, de vaca o d’ovella és un producte pasteuritzat, això vol dir que s’ha de conservar a la nevera.
La diferencia principal entre la llet de vaca i la de búfala és que aquesta última és molt més nutritiva, ja que concentra una major quantitat de greixos, proteïnes i lactosa que la primera, per tant el seu valor energètic és superior, però també és més calòrica.
Es tracta d’un formatge de textura suau i agradable i de gust molt poc intens i és per això que es converteix en un ingredient molt adequat per a molts plats, com amanides, entrepans…i a més és ideal per fondre i també molt adequat per a l’elaboració de pizzes i “burritos” mexicans.
També és un formatge molt adequat per aquelles persones , en general nens, als que el gust del formatge els resulta massa fort . Amb la mozzarella obtindrem un gust suau i delicat i els nutrients del làctics que són tan necessaris per a una bona alimentació.
Es pot trobar mozzarella en formats molt variats: formatge ratllats en forma rodona, taquets, boletes etc…
La mozzarella és rica en fòsfor (100 grams de producte aporten 428 mg de fòsfor) i també és rica en calci ( 100 grams de producte aporten 632 mg de calci). A part d’aquest dos principals nutrients, la mozzarella té també ferro, proteïnes, fibra, potassi, iode, zinc…
Per la seva gran quantitat en calci, la mozzarella és bona pels ossos i al contenir també fòsfor és beneficiosa per als ossos, per a les dents i per a la pell. Cal recordar també que aquest mineral ajuda a millorar les funcions biològiques del cervell.


5 comentaris:

  1. Has fet una tria d'una recepta molt Sion!!!! Boníssima.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  2. Una amanida boníssima que entra pels ulls!
    Petons i bona setmana
    Palmira

    ResponElimina
  3. Gracies pel temps dedicat a navegar entre les meves receptes i per les paraules sobre las propostes del blog.
    Una amanida fantàstica.
    Gracies Conxita

    ResponElimina
  4. Quina amanida tan bonica!, fresca i atractiva!, moltes gràcies per participar!

    ResponElimina