diumenge, 11 de gener de 2015

Llaminera exprés. El sucre blanc i el sucre morè.

Després del parèntesi nadalenc, tornem a estar presents al blog i en aquest cas amb una recepta molt senzilla i ràpida.
És fantàstic que aquestes preparacions tan senzilles, que gairebé no es pot dir ni que siguin receptes, donin com a resultat un plat bo, saludable i una carn molt tendra.
Llaminera exprés

Ingredients:
1 llaminera de porc sencera
1 ceba
1 got petit d’oli
1 got petit de vi ranci (també es pot fer amb vinagre, però aleshores s’hauria d’augmentar la quantitat de sucre)
½ got petit de sucre morè (també es pot fer servir sucre blanc)
Sal
Pebre negre
Preparació:
Peleu i talleu la ceba a daus
Salpebreu la llaminera
Col·loqueu dins de l’olla ràpida (exprés) la llaminera i la ceba tallada.
Afegiu l’oli, el vi ranci i el sucre i remeneu una mica per tal de que es barregin tots els ingredients
Tapeu l’olla
Coeu a foc baix perquè no es cremi
Quan comenci a sortir vapor deixeu coure uns 10 minuts.
Un cop passat els 10 minuts, refredeu l’olla sota l’aigua freda per tal de tallar la cocció i deixeu refredar.
Tritureu amb un minipimer el suc de la cocció i la ceba per tal d’aconseguir una salsa
Quan la carn sigui freda talleu-la a rodanxes i serviu-la acompanyada de la salsa i també podeu afegir unes verdures o bé unes patates.
És una carn que us quedarà tendríssima i que podeu menjar tant freda com calenta.

El sucre blanc i el sucre morè.
El sucre és un producte molt utilitzat a l’alimentació, no només per endolcir el cafè o les infusions i per fer pastissos, sinó també per cuinar, ja sigui simplement per treure l’acidesa de les salses de tomàquet o bé per donar un punt dolç als nostres plats, com és el cas d’aquesta llaminera exprés.
Però alhora de triar el sucre ens preguntem si és més saludable i més calòric el sucre blanc o el sucre morè. El sucre blanc és un sucre que s’extreu de la canya de sucre o de la remolatxa i que més tard és refinat. Per contra, el sucre morè s’obté per un procés de cristal·lització de la canya de sucre i no és refinat ni processat.
En aquest procés de refinat s’eliminen la gran majoria dels nutrients. El sucre morè sense refinar aporta vitamines del grup B i minerals: potassi, calci, sodi i magnesi, mentre que el sucre blanc o refinat no té gairebé nutrients. Podríem dir que el sucre blanc només aporta calories buides i no afegeix cap valor nutricional a la nostra dieta. Per tant, podem deduir que el sucre morè és més nutritiu i saludable que el blanc.
Si ens fixem en les calories les diferencies són petites, però el sucre morè és una mica menys calòric que el blanc. 100 grams de sucre morè aporten 375 calories mentre que el blanc n’aporta una mica menys de 400. La diferencia principal que cal tenir en compte és que aquestes calories, a més, són buides.


2 comentaris:

  1. Una recepta molt senzilla però que ha de quedar genial amb aquests sabors!
    Bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  2. Moltes gracies pel teu comentari, Palmira

    ResponElimina