dilluns, 31 de gener del 2011

“Entraña” argentina al forn

Quan vaig a un restaurant, davant de dilema de carn o peix,  en el 99% del casos, trio peix. Està clar que sóc més de peix que de carn, però un dia, que vaig optar per aquest 1% corresponent a la carn, va ser en un restaurant argentí La casa blava de la Floresta,  on vaig demanar “Entraña a la brasa”. Era la primera vegada que provava aquest tall de carn . Encara que jo no sigui molt de menjar carn, haig de reconèixer que era deliciosa, tendra i sucosa.
L’altra dia, quan vaig anar a la carnisseria, (és una carnisseria argentina) vaig demanar “entraña”, però seguint els consells del carnisser, que és un argentí de Rosario, la vaig fer al forn.
En aquesta recepta, tant senzilla, el més important és la qualitat del principal ingredient: la carn.
L’entraña és un tall de carn típicament argentí i es tracta d’una tira que correspon al diafragma de l’animal, un múscul que està enganxat a les costelles. És una peça molt magra però a la vegada és tendra i super fàcil de cuinar. I a més no és cara, surt molt bé de preu, una cosa interessant també a tenir en compte.
Ingredients:
-una entraña de vedella sencera
-un tomàquet madur
-dues cebes tendres
-dos grills d’all
-una copeta de conyac
-aigua
-oli d’oliva
-pebre
-sal
Preparació:
-Escalfeu el forn a 200ºC.
-En una safata que pugui anar al forn, disposeu la peça de carn sencera amb la part de la membrana cap avall.
-Salpebreu la carn.
-Poseu sobre la carn, el tomàquet i les cebes tallats i els  grills dels alls sencers.
-Regueu la carn amb una mica d’oli.
-Introduïu  la safata en el forn i baixeu la temperatura a 180ºC.
-Aboqueu la copeta de conyac en un got gran (d’aigua) i acabeu d’omplir el got amb aigua. Aneu tirant per sobre de la carn, de mica en mica, aquesta barreja durant la cocció.
-Deixeu coure aproximadament ½ hora però pareu atenció perquè els forns, tots són diferents. La carn (al menys al meu gust) ha d’estar cuita, però un excés de cocció la ressecaria.
-Quan faltin només 10 minuts per acabar la cocció, gireu la carn amb l’ajut d’unes pinces, però aneu en compte de no punxar la carn, ja que sortiria el suc.
-Quan la carn sigui freda, talleu-la a rodanxes una mica gruixudes.
-Es pot servir només amb el suc de la cocció (jo la prefereixo així) o acompanyada d’alguna salsa com chimichurri, bourgignone o barbacoa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada